شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 72888

سالها قرار گرفتن در مقابل اشعه فرابنفش باعث می شود که پوستتان تیره شود.

عادت هایی که خانم ها را جوان نگه می دارد
سلامت نیوز : در این مطلب مسائل ساده و پیش پا افتاده ای را برای شما خانم ها مطرح می کنیم که با رعایت آنها به راحتی می توانید جوانی و زیبایی خود را حفظ کنید.

1. مراقبت از چشم ها

چشم ها اولین جایی از بدن هستند که نشانه های پیری در آن مشخص می شود، زیرا نازک ترین قسمت پوست در اطراف آنها قرار دارد. اشعه فرابنفش و رادیکال های آزاد بیشتر به آن آسیب می رسانند. مرطوب کننده هایی با ضدآفتاب شیمیایی هم به این ناحیه حساس و نازک صدمه می زنند. بجای آنها باید از کرم اکسید روی یا کرم پایه تیتانیوم استفاده کرد که ضدآفتابی طبیعی و بدون مواد شیمیایی باشد.

2. فرزندان، آینده ما هستند

از دید یک بچه به خودتان نگاه کنید. یعنی ارزش ظاهری همه چیز را بدون پیش داوری مشاهده کنید. این کار باعث می شود که در افکار و ایده های خود واقع گرا باشید.

3. ورزش کنید و عرق بریزید

پژوهش ها نشان می دهند که مؤثرترین نوع تمرین، تمرینی است که شما را به مدت طولانی تری جوان نگه دارد – حالا این تمرین می تواند تمرین ها و نرمش های غیرهوازی سریع، کوتاه و شدید باشد یا تمرین های غیرشدید مانند پیاده روی یا بولینگ.

4. هرگز برنزه نکنید

همیشه ضدآفتاب بزنید و هرگز پوستتان را برنزه نکنید.

5. با افزایش سن، پوست اندازی شما کندتر می شود و پوستتان خشک به نظر می رسد.

سعی کنید هفته ای یک بار با پنبه دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه به پوستتان بمالید و دور چشمانتان چیزی نزنید. بگذارید 10دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. اسیدیته لیمو پوست مرده را جدا می کند و پوست تازه را رو می آورد.

6. موهایتان را مرطوب کنید

وقتی سن شما بالا می رود موهایتان درخشش خود را از دست می دهند. پس هفته ای یک بار بعد از شامپو زدن به موهایتان، کمی نرم کننده و روغن زیتون به آنها بزنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. آنتی اکسیدان ها، ویتامین آ و ویتامین ای روغن زیتون از موهایتان در برابر عوامل خارجی محافظت می کنند.

7. لبخند بزنید

دندان هایتان را سفید کنید و لبخند بزنید.

8. ویتامین د مصرف کنید

برای سلامتی بیشتر و طولانی تر ویتامین د مصرف کنید. نور آفتاب هم منبع ویتامین است و سلامتی را افزایش می دهد. افرادی که ویتامین د کافی مصرف می کنند، ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم در آنها کمتر است.

9. بهترین مدل ابرو را برای چهره خود بیابید

ابروها بیشتر از هر عضو دیگری از چهره در زیبایی شما تأثیر دارند و با افزایش سن، نازک تر و خاکستری تر می شوند. اگر خاکستری شده اند آنها را رنگ کنید و یا با مداد ابرو، داخل آنها را پر کنید.

10. اگر موهای خاکستری و سفید دارید آنها را رنگ کنید

استرس موهای شما را سفید می کند. استرس مزمن و بلندمدت، افسردگی و ... روند پیری و سفید شدن موها را سریعتر می کنند.

11. از مصاحبت دیگران لذت ببرید

با افراد بزرگتر و مسن تر از خود بگردید. تبدیل نگرانی به ایمان برایتان خوب است. آرامش پیدا کنید و زندگی را دوست بدارید.

12. با کودکان بازی کنید

دویدن و بازی کردن و شعر خواندن با کودکان باعث می شود که دل و جان و ظاهرتان جوان شود.

13. پوستتان را روشن کنید

سالها قرار گرفتن در مقابل اشعه فرابنفش باعث می شود که پوستتان تیره شود. بهترین راه برای از بین بردن لک ها استفاده از محصولی است که آنتی اکسیدان آزمایشگاهی به نام آیدبنون داشته باشد.

14. ادویه جات مصرف کنید

جوان ماندن یعنی بیمار نبودن و راه زیادی برای پیشگیری از بیماری ها با استفاده از ادویه جات وجود دارد. هر کدام از ادویه ها خاصیتی دارند، خواص آنها را بیابید و آنها را مصرف کنید.

15. ایمان داشته باشید

سن بیشتر یک نگرش و طرز تفکر است. افرادی که به ظاهر پیری اهمیت نمی دهند و مثل جوانان رفتار می کنند و خوشحالند، ایمان دارند که تعداد شمع های روی کیک تولدشان نیست که سال های عمرشان را نشان می دهد. باید در باقی عمر آنچه دوست دارند انجام دهند و نگذارند پیری جلوی آنها را سد کند.

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha