یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 70426

استفاده مرتب از وسایل تهویه و تصفیه هوا در منزل،دوری از دود سیگار،عطرهای قوی به این بیماران توصیه می شود.

بهترین روش مقابله با آلرژی
سلامت نیوز : مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: دوری از ماده حساسیت زا بهترین روش مقابله با آلرژی بهاره است.

دکتر صفورا محبی با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، اظهار داشت: استفاده مرتب از وسایل تهویه و تصفیه هوا در منزل، دوری از محرك های تنفسی مثل هوای سرد، دود سیگار، عطرهای قوی و محركهای شیمیایی به این بیماران توصیه می شود.

وی با بیان این که با آغاز فصل بهار تعداد مراجعین به داروخانه جهت دریافت داروهای آنتی هیستامین و یا کورتون ها برای سرکوب علائم آلرژی چند برابر می شود، ادامه داد: دوری از ماده حساسیت زا بهترین روش مقابله با آلرژی است و این آنقدر اهمیت دارد که برخی پزشکان به بیمارانشان توصیه می کنند محل زندگی را عوض کنند.

دکتر صفورا محبی  با بیان اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که بیمار به مواد حساسیت زای منطقه جدید حساسیت نداشته باشد یا حساسیت پیدا نکند، اظهار داشت: به همین دلیل استفاده مرتب از وسایل تهویه و تصفیه هوا در منزل و استفاده متناوب از ماسک های ضد گرد و غبار و همچنین دوری از محرك های تنفسی مثل هوای سرد، دود سیگار، عطرهای قوی و محركهای شیمیایی به این بیماران توصیه می شود.

وی گفت: گروهی از بیماران هستند که با رعایت کلیه موارد ذکر شده باز هم نیاز به مصرف دارو دارند که باید متذکر شد سه راه شكست درمان در این افراد مطرح است.وی در توضیح گفت: بیمارانی كه بویژه با كورتیكواستروئید درمان می شوند، بعلت این كه اثر فوری مشاهده نمی كنند از ادامه درمان منصرف می شوند.

وی تصریح کرد: این بیماران باید بدانند كه ویژگیهای ضد التهابی كورتیكواستروئیدها نیازمند گذشت چندین روز از شروع درمان است تا كاملاً ظاهر شوند بنابراین این گروه از بیماران نباید خودسرانه داروی خود را قطع کنند. وی افزود: خیلی از بیماران بمحض این كه علائم شان بهبود می یابد درمان را قطع می نمایند كه در اغلب موارد علائم ظرف چند روز مجدداً ظاهر می شوند. برای پرهیز از این موضوع بیمار باید بداند كه كاهش التهاب مزمن نیازمند ادامه درمان حتی در غیاب علائم می باشد.

دکتر محبی ادامه داد: برای بیمارانی كه كورتون موضعی استفاده می كنند نیز استفاده صحیح از دارو برای رسیدن به درمان موفق حیاتی است بنابراین باید روش صحیح استفاده از داروهای موضعی هنگام تحویل دارو از داروخانه حتما از داروساز پرسیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha