یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 62184

امروزه بسیاری از پسران جوان و نوجوان به دنبال این هستند که ظاهری عضلانی و قوی داشته باشند. گاهی این امر باعث می‌شود که نوجوانان به روشهای خطرناک و مضر برای سلامتشان رو بیاورند.

عضله‌سازی به چه قیمت؟
سلامت نیوز : امروزه بسیاری از پسران جوان و نوجوان به دنبال این هستند که ظاهری عضلانی و قوی داشته باشند. گاهی این امر باعث می‌شود که نوجوانان به روشهای خطرناک و مضر برای سلامتشان رو بیاورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ خبر تازه هم حاکی از این است که این آرزوی کوچک می‌تواند به قیمت زیانی بزرگ برای نوجوانان تمام شود. ورزش منظم برای رسیدن به این خواسته بهترین راه است و اغلب جوانان هم به این روش رو می‌آورند اما متاسفانه حدود 6 درصد از پسران و 4 درصد از دختران به استفاده از استرویید‌ها متوسل می‌شوند.

متاسفانه تصاویری که از یک انسان عضلانی در رسانه‌ها دیده می‌شود به شکل عضلات پاره پاره و... می‌تواند افکار و آرزوهایی غیرواقعی و غیر ممکن برای نوجوانان ایجاد کند و باعث شود آنها تمایل داشته باشند تغییراتی غیر متعارف در بدن خود ایجاد کنند که خوب طبیعی است که با ورزش نمی‌توانند به آن برسند. البته فکر نکنید با مصرف استرویید خواهند توانست به این آرزو برسند.

بلکه این تصوری است که باعث می‌شود نوجوانان به این داروها رو آورده و در مصرف آن زیاده روی کنند. در حالی که اگر نوجوانان به جای یک هیکل توخالی بر قدرت و سلامتی تأكید داشته باشند می‌توانند با ورزش و رژیم غذایی مناسب به آن برسند.

در چنین رژیم‌های غذایی علاوه بر سبزیجات و میوه‌ها نیاز به پروتئین برای ساخت عضله بیشتر است. لازم است بدانید انجمن کودکان آمریکا استفاده از مکمل‌های ورزشی را برای این منظور توصیه نمی‌کند. چون همه اتفاقی که با مصرف این مکملها می‌افتد همانی نیست که روی آن نوشته شده است. متخصصان به نوجوانان توصیه می‌کنند به جای اینکه تغییرات جسمی خود را در آینه بررسی کنید؛ ببینید چقدر در انجام کارها قویتر و سریعتر شده اید. هر چه بیشتر بتوانید کار کنید یعنی ورزش برای شما واقعاً تأثیر گذار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha