سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 30381

خانم ها دوست دارند به همسرشان تکیه کنند؛ چرا که ایفای نقش همسری و یا مادری نیاز به محیطی امن دارد.

سلامت نیوز : خانم ها دوست دارند به همسرشان تکیه کنند؛ چرا که ایفای نقش همسری و یا مادری نیاز به محیطی امن دارد.

در دسترس بود آقایان برای خانم ها ریشه های عمیقی در ساحت روانشناختی خانم ها دارد. آنچه در اولین سطح برای خانم ها اهمیت دارد؛ احساس امنیت است. خانم ها دوست دارند به همسرشان تکیه کنند؛ چرا که ایفای نقش همسری و یا مادری نیاز به محیطی امن دارد. یکی از نشانه هایی که به خانم ها این احساس را منتقل می کند در دسترس بودن است.
در دسترس بودن معنای وسیعی دارد. حضور فیزیکی، ابتدایی ترین حالت برای ایجاد امنیت در خانم ها است که در موقعیت های چالش برانگیز زندگی، بسیار اهمیت پیدا می کند.اما در معنای کلی آن در دسترس بودن یعنی حساسیت نسبت به موضوعاتی است که برای خانم ها مهم تلقی می شود.

برای ایجاد احساس امنیت در همسرتان موارد زیر را رعایت کنید:

سعی کنید میزان تماس های تلفنی خود را به همسرتان افزایش دهید. یک مکالمه کوتاه و یا یک پیام هم برای این احساس کافی است.

سعی کنید نگرانی همسرتان را راجع به مکان زندگی برطرف کنید.

نسبت به حالات همسرتان حساس باشید و احساساتش را با جملاتی مانند، عزیزم بخاطر... ناراحتی؟، خیلی خوشحالی فکر کنم بخاطر ... باشه، انعکاس دهید.

گفتگو با همسرتان را جدی بگیرید و هنگامی که حرف می زند دقت کنید و در مواردی که ناراحت است و یا به همکلامی با شما نیازمند است، فعالیت خود را برای صحبت کردن با او قطع کنید.

زمانی را برای تنها سخن گفتن در نظر بگیرید. گفتگو در تنهایی و در محیط صمیمی باعث می شود تا خانم ها نگرانی های خود را بهتر بیان کنند.

در موقعیت های چالش برانگیز حضور فیزیکی داشته باشید و به تماس تلفنی اکتفا نکنید.هنگام بیماری، از دست دادن عضوی از خانواده، جشن ها و در کل در موقعیت های مهم حضور فیزیکی داشته باشید.

منبع  : برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha