چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 29993
سلامت نیوز : عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتن سلامت روانی ، عاطفی و علاقه را مهمترین راهکار برای رسیدن به یک ازدواج موفق دانست .
دکتر پیمان هاشمیان با بیان اینکه تا زمانی که فردی را به طور کافی نشناخته و اطلاعات کافی از او به دست نیاورده اید اقدام به ازدواج نکنید اظهار داشت : برای رسیدن به یک ازدواج موفق از انتخاب همسری با مشکلات رفتاری و شخصیتی پرهیز و با کسی ازدواج کنید که از نظر علائق به شما بیشتر شباهت داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش سطح توقعات در ازدواج ،تعهد، اجتناب از فریب و اغراق و ابراز صمیمیت در ارتباط ، آموختن راه حل اختلافات قبل از ازدواج  و شناخت کافی را از دیگر راهکارهای ازدواج موفق برشمرد .
استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جوانان هیچ گاه برای راضی کردن دیگران اقدام به ازدواج نکنند تأکید کرد ازدواج در سن کمتر از 20 سال ، سرعت بخشیدن در انتخاب همسر، اشتیاق بیش از حد از جمله عواملی است که احتمال اشتباه در ازدواج را افزایش می دهد.
وی گفت : اگر پدر و مادر، بستگان و دوستان نزدیک شما مخالف این ازدواج هستند، قبل از هر گونه تصمیم گیری به سخنانشان گوش دهید و مسائل را از دیدگاه های مختلف ببینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha