دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲

روانشناسان در یك مطالعه جدید تاكید كردند كسانی كه 6 تا 9 ساعت خواب شبانه دارند از كیفیت زندگی مطلوب‌تری برخوردار هستند و همچنین نسبت به افرادی كه كمبود خواب دارند كمتر احساس افسردگی می‌كنند.

سلامت نیوز : روانشناسان در یك مطالعه جدید تاكید كردند كسانی كه 6 تا 9 ساعت خواب شبانه دارند از كیفیت زندگی مطلوب‌تری برخوردار هستند و همچنین نسبت به افرادی كه كمبود خواب دارند كمتر احساس افسردگی می‌كنند.

به گزارش ایسنا، این روانشناسان همچنین متذكر شدند كه از طرف دیگر خواب شبانه بیش از 9 ساعت نیز پیامد مطلوبی ندارد و توصیه نمی‌شود.

در این مطالعه آمار ثبت شده مربوط به 10 هزار و 654 بیمار كه میانگین سنی آنها 52 سال بود طی یك دوره آزمایشی دوساله به دقت بررسی شد. پس از در نظر گرفتن تفاوت‌ها در سن، جنسیت، نژاد و وضعیت تاهل این شركت كنندگان، متخصصان اطلاعاتی را درباره كیفیت زندگی این افراد، احساسات افسردگی و طول دوره خواب در آنها جمع‌آوری كردند.

نتایج این بررسی‌ها تاكید كرد كسانی كه به طور طبیعی 6 تا 9 ساعت در شب می‌خوابند، خیلی كمتر دچار افسردگی و افكار غمگین می‌شوند. آنها همچنین از نظر بهبود كیفیت زندگی امتیاز بالاتری كسب می‌كنند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، دكتر چارلز بائه، متخصص اعصاب در مركز اختلالات خواب درمانگاه كلیولند در «اوهایو» تاكید كرد: این نتایج حائز اهمیت هستند چون اطلاعات بیشتری درباره اهمیت خواب كافی در سلامت جسم و روان انسان ارائه می‌كند.

این یافته در نشریه آكادمی آمریكایی طب خواب منتشر شده است.

دكتر بائه تصریح كرد: از سوی دیگر مردم باید بدانند كه حتی خواب زیاد و افراطی هم می‌تواند كیفیت زندگی آنها را پائین بیاورد هرچند نیاز به خواب در افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط هر فردی به هفت تا هشت ساعت خواب شبانه احتیاج دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha