یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 28996
سلامت نیوز :کارشناسان علوم اجتماعی آلمان در گزارش اخیر خود اعلام کردند که در عصر اتم شاهد کاهش تولد نوزادان دختر خواهیم بود.

براساس گزارش این کارشناسان که در رسانه‌های رسمی آلمان منتشر شد، تشعشات رادیو اکتیو متصاعد شده از کارخانجات طی چهار دهه گذشته باعث شده، در نقاط مختلف شاهد کاهش تولد نوزادان دختر باشیم.

حوادث اتمی نظیر انفجار نیروگاه «چرنوبیل» به شدت بر نرخ تولد نوزادان دختر در دنیا اثر مخرب بر جای گذاشت، به طوری که با یک تجزیه و تحلیل جمعیتی بین سال‌های 1975 تا 2007 میلادی در آمریکا و 39 کشور اروپایی مشخص شد که نرخ تولد پسران در مقایسه با دختران رشد داشته است.

علاوه بر این، روند تاثیر مواد رادیو اکتیو در سال‌های 1980 میلادی در کشورهای اروپای شرقی بیش از سایر نقاط دنیا بوده است.

بر اساس گزارش کارشناسان مرکز تحقیقاتی «هلم هولتز» در آلمان انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل در سال 1986 میلادی، آزمایشات اتمی سال‌های 1960 تا 1970 میلادی و در نهایت انفجار نیروگاه «دای ایچی» در فوکوشیما ژاپن بیش از سایر موارد مشابه، عامل بروز تغییر در نرخ تولد دختران و پسران شناخته شده است، به طوری که میزان تولد نوزادان پسر در مقابل دختر در کشورهایی چون بلاروس و اوکراین بیش از کشورهای دیگر بوده است. همچنین براساس گزارش این مرکز پژوهشی مشخص شد که نرخ تولد نوزادان پسر به دختر 105 مورد به ازای هر 100 مورد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha