دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 28544
سلامت نیوز:محققان دریافتند بارداری با تاثیر محافظتی که بر الگوی ژنی زنان دارد، احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنانی که صاحب فرزند شده‌اند را کاهش می‌دهد.
به گزارش  ایسنا، محققان مرکز سرطانی فاکس چیس می‌گویند: زنانی که دارای فرزند هستند، به طور عمده در زندگی خود نسبت به آن‌هایی که بچه دار نمی‌شوند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

این محققان یک الگوی گسترش ژنی در بافتهای پستان را شناسایی کردند و دریافتند الگوی ژنی بین زنان یائسه دارای فرزند و آن‌هایی که فرزند ندارند، متفاوت است.

این نتایج به دانشمندان در پیدا کردن علت کاهش احتمال ابتلا به سرطان پستان با بارداری و احتمالا در توسعه استراتژی‌های درمانی برای محافظت از زنانی که بچه‌دار نشده‌اند، کمک می‌کند.

در این رابطه دکتر لوپز، عضو گروه تحقیقاتی فاکس چیس معتقد است با مشاهده زنانی که چندین بارداری را در سنین جوانی تجربه کرده‌اند، دریافتیم یک اثر محافظتی آن‌ها را در برابر سرطان پستان محافظت می‌کند.

در این رابطه آن‌ها یک الگو ژنی خاص مرتبط با بارداری در زنان را حتی بعد از یائسگی یافتند که به احتمال زیاد می‌تواند عامل اصلی در حفاظت از این زنان در برابر سرطان پستان باشد.

بر پایه این گزارش این نتایج از مطالعه بر روی بافتهای پستان 44 زن یائسه دارای فرزند و 21 زن یائسه بدون فرزند بدست آمد.

تیم تحقیق در این بررسی‌ها 208 ژن که تفاوت اصلی در بین این دو گروه را بوجود می‌آوردند را شناسایی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha