پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 26355

مدیر كل دفتر آلودگی هوای سازمان محیط زیست گفت: شدت گرد و غبار در فرودین امسال نسبت به فروردین سال گذشته 3 برابر شده است.

سلامت نیوز :مدیر كل دفتر آلودگی هوای سازمان محیط زیست گفت: شدت گرد و غبار در فرودین امسال نسبت به فروردین سال گذشته 3 برابر شده است.

امیر جمالی در گفت‌وگو با  فارس، درباره تشكیل كمیته ملی گرد و غبار گفت: نخستین جلسه دبیرخانه كار گروه ملی گرد و غبار در سال 90 برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه فعالیت‌های انجام شده و اقداماتی كه باید در سال 90 صورت گیرد بررسی شد.

مدیر كل دفتر آلودگی هوای سازمان محیط زیست با ابراز تأسف از بروز گرد و غبار در 12 استان كشور، گفت: بر اساس گزارش‌های موجود در فروردین امسال 3 نوبت شاهد پدیده گرد و غبار بوده‌ایم كه روزهای 3،4،14،15،23،24 فروردین را شامل می‌شد.

به گفته جمالی تعداد استان‌های درگیر با گرد و غبار و سطح آن نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت گرد و غبار در كشور، اظهار داشت: سطح وقوع و تعداد استان‌های درگیر همچنین شدت گرد و غبار نسبت به همین مدت مشابه در سال 89 بیشتر است.

جمالی همچنین تصریح كرد: كاهش بارش باران و سال زراعی خشكی كه پشت سر گذاشته‌ایم باعث تشدید موضوع شده است.

وی بیان كرد: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های مختلف وظایف خود را انجام دهند از جمله وزارت بهداشت دستورالعمل‌های پیشگیری و مراقبتی را برای استان‌های مختلف اعلام كند.

مدیر كل دفتر آلودگی هوای سازمان محیط زیست افزود: سازمان جنگل‌ها از طرف وزارت جهاد كشاورزی برای تسریع در عملیات بیابان‌زدایی باید اقدام كند همچنین سازمان‌های هواشناسی و محیط زیست نیز برای پایش وضعیت گرد و غبار به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در ادامه با انتقاد از روند كند بیابان زدایی در كشور، گفت: در حال حاضر بیابان زدایی در استان‌های خوزستان، ایلام و كرمانشاه به كندی پیش می‌رود.

جمالی گفت: در برنامه چهارم فقط20 درصد اعتبارات برای بیابان‌زدایی و مبارزه با گرد و غبار اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha