دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی عدالت اجتماعی 20 فوریه 2011 برابر با 1 اسفند ماه جاری ضمن اعلام این واقعیت که 80 درصد از مردم جهان دسترسی به حمایت های اجتماعی کافی ندارند خواستار عدالت اجتماعی برای همگان شد.

عدم دسترسی 80 درصد مردم جهان به حمایت های اجتماعی
سلامت نیوز :  دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی عدالت اجتماعی 20 فوریه 2011 برابر با 1 اسفند ماه جاری ضمن اعلام این واقعیت که 80 درصد از مردم جهان دسترسی به حمایت های اجتماعی کافی ندارند خواستار عدالت اجتماعی برای همگان شد.
 
در پیام بان کی مون آمده است پیگیری عدالت اجتماعی برای به حد اکثر رساندن توان بالقوه رشد همراه با برابری و کاهش خطر ناآرامی های اجتماعی حیاتی است.
 
ایشان می گوید عدالت اجتماعی بیش از امری اخلاقی است. عدالت اجتماعی بنیان ثبات ملی و سعادت جهانی است. فرصت های برابر، همبستگی و احترام به حقوق بشر برای گشودن تمامی توان بالقوه تولیدی ملت ها و مردم لازم است.
 
وی اظهار می نماید روز جهانی عدالت اجتماعی فراخوانی برای تمامی کشورها است تا اقدامات قاطع برای معنی بخشیدن به ارزش های جهانی منزلت انسانی و فرصت ها برای همگان را به مورد اجرا گذارند.
 
دبیر کل با اشاره به موضوع امسال این روز یعنی "دستیابی به حمایت اجتماعی برای همگان" گفت این موضوع برای ایجاد جوامع منصفانه تر، فراگیرتر و با برابری بیشتر حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha