هرزنی حق دارد تا زندگی شرافتمندانه ، بدون ترس ، استبداد ، خشونت و تبعیض داشته باشد. هرزنی حق سلامت ازجمله سلامت جنسی و باروری دارد. ولی، صدها میلیون زن و دختر در سراسر جهان از این حقوق برخوردار نیستند.

سلامت نیوز:  خانم ثریا عبید مدیر اجرائی صندوق جمعیت ملل متحد  به مناسبت روز جهانی حذف خشونت علیه زنان  25 نوامبر 2010 برابر با 4 آذر ماه 1389 پیامی را صادر کردند.
در متن این پیام آمده است:  امروز من با دبیرکل سازمان ملل و دیگر رهبران جهان در محکوم نمودن خشونت علیه زنان هم صدا می شوم و خواستار اقدامات جدی تری در پایان بخشیدن به معافیت از مجازات برای عاملان خشونت هستم.

 

هرزنی حق دارد تا زندگی شرافتمندانه ، بدون ترس ، استبداد ، خشونت و تبعیض داشته باشد.  هرزنی حق سلامت ازجمله سلامت جنسی و باروری دارد.  ولی، صدها میلیون زن و دختر در سراسر جهان از این حقوق برخوردار نیستند.

 

امروز و هرروز ما باید با شدت  و بدون چشم پوشی با تمامی گونه های خشونت برعلیه زنان و دختران برخورد نمائیم و درنظر داشته باشیم که این مسئله تنها مربوط به زنان نیست و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

خشونت علیه زنان اجتناب ناپذیر نیست .  خانواده ها و جوامع می توانند هنجارهای اجتماعی و نگرش خود را تغییردهند.  دولتها می توانند با وضع و بکارگیری قوانین جدید با خاطیان و عاملان خشونت برخورد نمایند و جوامع می توانند حق برخورداری از سلامت جنسی و باروری را که شامل دسترسی به خدمات تنظیم خانواده ، سلامت مادران ، پیشگیری از اچ آی وی و امکان تصمیم گیری آزادانه و با اطلاعات کافی برای داشتن فرزند است را تضمین نمایند.

 

صندوق جمعیت ملل متحد با دولتها، شرکا و جوامع مدنی برای توقف خشونت علیه زنان و دختران همکاری می نماید تا با وضع قوانین صحیح با خاطیان برخورد شود. درچهارچوب این همکاریها حق بهداشت جنسی و باروری را ارتقاء بخشیده و سعی در پیشبرد تصمیمات مندرج در قطعنامه 1325 شورای امنیت در باره زنان ، صلح و امنیت دارد.  بسیار خوشحالم که صندوق دربرنامه  " اتحاد برای خاتمه بخشیدن خشونت علیه زنان " دفتر دبیرکل سازمان ملل مشارکت داشته و عضو گروه کاری خشونت علیه زنان نیز میباشد.

 

امیدوار هستم بتوانیم همکاری نزدیکی با سازمان زنان ملل متحد درراستای طرح راه حلی منسجم در خاتمه بخشیدن به خشونت علیه زنان در وضعیت صلح ، درگیری و بلایای طبیعی داشته باشیم.

 

اطمینان دارم که همکاری همه جانبه و منسجم همه ما رابه دنیائی که در آن زنان و دختران بدون ترس ، خشونت و تبعیض بتوانند زندگی کنند نزدیک تر می سازد تا آنان نیزقادر به استفاده ازهمه مواهب و استعداد های خود بوده و از فرصتهای برابر و احترام و اعتماد متقابل بامردان سود ببرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha