• چگونه بیماری‌های تیروئید را تشخیص دهیم؟

    چگونه بیماری‌های تیروئید را تشخیص دهیم؟

    یکی از مهم‌ترین غدد درون‌ریز بدن که روی سیستم‌های اصلی بدن مانند مغز، قلب، عروق، دستگاه گوارش و تنفسی تاثیر مستقیم می‌گذارد غده تیروئید است. کوچک‌ترین مشکل در فعالیت غده تیروئید عوارض جدی‌ای را برای افراد به همراه دارد و زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. یکی از شایع‌ترین بیماری‌های تیروئید، کم‌کاری و پرکاری تیروئید است که در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود.

  • مبتلایان به کم کاری تیروئید، درمان را رها نکنند

    مبتلایان به کم کاری تیروئید، درمان را رها نکنند

    کم کاری تیروئید معمولا افراد بالای 60 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و در زنان شایع تر از مردان است. ممکن است از طریق آزمایش خون معمول یا پس از شروع علائم کشف شود. بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید باید بدانند که درمان بیماری‌شان مادام‌العمر است و نباید درمان را رها کنند.

  • چگونه بفهمیم تیروئیدمان کم‌کار است یا پرکار؟

    چگونه بفهمیم تیروئیدمان کم‌کار است یا پرکار؟

    دکتر سیدمحسن خوش‌نیت، فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره علائم کم کاری و پرکاری تیروئید و لزوم آزمایشات دوره ای اظهار داشت: آزمایش تیرویید فقط در دوره ی نوزادی برای تمامی نوزادان توصیه می شوند و دیگری در دوران بارداری است که آزمایش تیروئید قابل انجام است. ولی به صورت روتین برای همه ی افراد توصیه نمی شود مگر اینکه یک یا چند نمونه از علامت های گفته شده را داشته باشند.