• از کجا میشه فهمید که یه رابطه رو به مرگه؟!

    از کجا میشه فهمید که یه رابطه رو به مرگه؟!

    دوستی ازم پرسید؛ از کجا میشه فهمید که یه رابطه رو به مرگه؟! گفتم نشونه‌ها که زیاده ولی، به هفت چیز بیشتر دقت کن. پرسید چطور یعنی! گفتم رابطه مثل بچه آدم می‌مونه، همونقدر حساس، نیازمند توجه و در معرض آسیب. هرجا تو رابطه‌ت دیدی که خودت یا پارتنرت:

  • بررسی اما و اگرهای خوشبختی در مشاوره‌های قبل از ازدواج

    بررسی اما و اگرهای خوشبختی در مشاوره‌های قبل از ازدواج

    در پایان صحبت‌هایش شرط می‌گذارد که برای شناخت بیشتر از یکدیگر، از مشاوره‌های قبل از ازدواج کمک بگیرند اما پسر چندان با خواسته دختر موافق نیست و می‌گوید: «ما دو تا آدم عاقل و بالغیم. چه لزومی برای این کار هست؟ آیا شرکت کردن در جلسات آموزشی قبل از ازدواج و کمک گرفتن از مشاور، خوشبختی ما را تضمین می‌کند؟»

  • نکات مهم برای حفظ زندگی مشترک

    نکات مهم برای حفظ زندگی مشترک

    یکی ازمعضلات اصلی افراد جامعه ما این است که قبل از ازدواج و تشکیل خانواده، اطلاعات زیادی درخصوص جنس مخالف ندارند و آموزش مؤثری درباره همسرداری نمی‌بینند و اغلب زوجین از تجربیات ناقص آشنایان، والدین یا اطلاعاتی که خود در طول تجرد از خانواده‌های پیرامون دریافت کرده‌اند درزندگی مشترک خود استفاده می‌کنند.

  • سه نشانه که از شکست رابطه زناشویی تان خبر می‌دهند

    سه نشانه که از شکست رابطه زناشویی تان خبر می‌دهند

    چان می‌گوید: "اگر زمانی که شما و شریک زندگی تان با یکدیگر مشاجره می‌کنید صحبت‌های تان به طور منظم به اظهارات آزاردهنده یا تلافی‌های کنایه آمیز تبدیل می‌شود می‌تواند بین شما شریک زندگی فاصله عاطفی ایجاد کند یا منجر به عصبانیت شود. مشخصه این نگرش نوعی رویکرد تحقیر آمیز است که در آن یک نفر به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی برتری اخلاقی نسبت به دیگری دارد. این در حالیست که در یک رابطه با پویایی سالم یک زوج با هدف درک یکدیگر بحث می‌کنند نه این که یکدیگر را تحقیر کنند".

  • علائم بیماری اچ پی وی را بیشتر بشناسید

    علائم بیماری اچ پی وی را بیشتر بشناسید

    بیماری اچ‌پی‌وی (HPV) یک عفونت ویروسی است که توسط ویروس پاپیلوما (Human Papillomavirus) ایجاد می‌شود. این ویروس معمولاً از طریق تماس مستقیم پوست به پوست یا تماس جنسی انسان به انسان منتقل می‌شود. اچ پی وی یکی از رایج‌ترین عفونت‌های جنسی در جهان است. ویروس اچ پی وی بیش از ۱۰۰ نوع مختلف دارد که به چند گروه تقسیم می‌شوند. برخی از این نوع‌ها منجر به تشکیلات یا توده‌های غیرعادی و نادر در پوست، در حالی که برخی دیگر باعث تشکیل زخم‌ها و زگیل های مختلف در نواحی جنسی می‌شوند که اصطلاحا به آنها زگیل تناسلی هم گفته می شود.

  • بهترین کاندوم برای انواع رابطه

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    بهترین کاندوم برای انواع رابطه

    بسیاری از افراد نمی‌دانند که بهترین نوع کاندوم برای انواع رابطه کدام است و تمایلی به خرید حضوری محصولات زناشویی از داروخانه ندارند؛ از این رو امروز تصمیم داریم در کنار کارشناسان فروشگاه اینترنتی حس خوب، شما را با بهترین کاندوم برای انواع رابطه و توضیحات آن آشنا کنیم.

  • ۸ چیزی که هرگز نباید به همسرتان بگویید

    ۸ چیزی که هرگز نباید به همسرتان بگویید

    بهتر است به جای کندوکاو در گذشته برای ماندن در زمان حال تلاش کنید. گینز می گوید:"وقتی به تاریخ و گذشته باز می گردید گفتگو به چیز دیگری تبدیل می شود. روی مشکل موجود تمرکز کنید. شاید برای مثال بگویید: متوجه شده ام که تو کمکی به بچه ها نمی کنی همین موضوع من را آزار می دهد".

  • تست های تشخیص بیماری های مقاربتی (جنسی)

    تست های تشخیص بیماری های مقاربتی (جنسی)

    اصطلاح "بیماری جنسی" که در بعضی از مواقع به آن بیماری مقاربتی هم می گویند به بیماری‌هایی اشاره دارد که از طریق انتقال جنسی یا تماس جنسی به افراد منتقل می‌شوند. این بیماری‌ها معمولاً از طریق روابط جنسی خطرناک و بدون استفاده از روش‌های محافظتی نظیر انتقال پیدا می‌کنند.برخی از بیماری‌های جنسی شناخته شده به شرح زیر هستند که راه های تشخیص آنها هم ذکر شده است.

  • حرفهایی در مورد همسرتان که نباید به کسی بگویید؟

    حرفهایی در مورد همسرتان که نباید به کسی بگویید؟

    اگر به حفظ ارتباط خود با همسرتان علاقه دارید، حتماً باید بدانید که چه حرفهایی بهتر است نگویید تا از بروز مشکلات و ناراحتی‌ها جلوگیری کنید.

  • پنج راز خانواده‌های شاد

    پنج راز خانواده‌های شاد

    درست است که تابستان تمام شده و کم کم سرما و باد و بوران دارد جای خود را به ته مانده‌های وزش‌های نیمه‌گرم پاییزی می‌دهد و ما مجبوریم اوقات بیشتری را در فضای داخل خانه‌هایمان بگذرانیم ولی باید این واقعیت را بپذیریم که برای داشتن یک فضای خانوادگی شاد حتما لازم نیست از خانه بیرون بزنیم.

  • راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از فروپاشی خانواده به دلیل مسائل مالی

    راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از فروپاشی خانواده به دلیل مسائل مالی

    اگرچه مسائل مهم دیگری نیز وجود دارد که باعث اختلاف بین همسران می‌شود از جمله: گذراندن وقت با هم، مسئولیت فرزندان، مشارکت در کارهای خانه و غیره، اما اختلاف‌نظر بر سر مخارج خانواده همچنان در راس تعارضات است.

  • مرزهای صحبت‌های‌کاری در زندگی‌مشترک

    مرزهای صحبت‌های‌کاری در زندگی‌مشترک

    «گولسیانی»، مدافع پرسپولیس گفته که من و همسرم هیچ‌وقت در خانه درباره فوتبال صحبت نمی‌کنیم؛ آیا صحبت‌نکردن درباره مسائل کاری در خانه به همه زوج ها توصیه می‌شود؟

  • 7 راه درمان ترس از رابطه جنسی

    7 راه درمان ترس از رابطه جنسی

    واژینیسموس یا ترس از رابطه جنسی و دخول، یکی از مشکلاتی است که بسیار رایج  است. در ادامه با 7 راه درمان ترس از رابطه جنسی همراه ما باشید.ترس از رابطه جنسی در حقیقت بر اثر یک انقباض غیرارادی در عضلات کف لگن اتفاق می افتد که باعث می شود خانم در مقاربت، استفاده از تامپون و یا حین معاینه درد زیادی را تحمل کند.این بیماری انواع مختلفی دارد و در واقع با توجه به شدت بیماری، طبقه بندی شده است.

  • آیا می‌دانید ۲۷ نوع احساس عاشقانه در بدن شما وجود دارد؟

    آیا می‌دانید ۲۷ نوع احساس عاشقانه در بدن شما وجود دارد؟

    مطالعه روی افراد نشان می‌دهد انواع مختلفی از احساس عاشقانه در بدن وجو دارد که زنجیره‌ای از احساسات قوی و ضعیف را شکل می‌دهند.

  • دو دلیلی که باعث چالش در دعواهای زناشویی می شود

     سه استراتژی برای شفاف‌صحبت‌کردن در جروبحث زندگی مشترک

    دو دلیلی که باعث چالش در دعواهای زناشویی می شود

    یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که استرس باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می‌شود؛ هورمونی که به فرد کمک می‌کند در موقعیت‌های چالش‌برانگیز هوشیار بماند. بحث یا مجادله‌ای پرشور می‌تواند استرس را تحریک کند و محققان دریافتند که قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض سطوح بالای کورتیزول با بدترشدن سیناپس‌ها در قشر جلوی مغز مرتبط است؛ منطقه‌ای از مغز که ارتباط نزدیکی با حافظه کوتاه‌مدت دارد. وقتی عملکرد حافظه به این شکل تحت تأثیر قرار می‌گیرد، می‌تواند رشته فکری‌تان را از مسیر خارج کند و باعث اختلال در گفتار در لحظه شود. حتی اگر می‌دانستید چه می‌خواهید بگویید، افزایش سطح استرس می‌تواند باعث فراموشی شود؛ پدیده‌ای که همه ما تجربه کرده‌ایم.

  • ۱۶ راهکار و توصیه‌ برای تقویت صمیمیت در روابط زناشویی زوجین

    ۱۶ راهکار و توصیه‌ برای تقویت صمیمیت در روابط زناشویی زوجین

    یکی از مهم‌ترین اهداف ازدواج کسب آرامش است بنابراین لازم است که همه زوجین نکاتی را درباره تحکیم خانواده و حفظ و ارتقای صمیمت در روابط زناشویی بدانند.

  • ۱۸ رازی که باید در مورد مردان بدانید

    ۱۸ رازی که باید در مورد مردان بدانید

    در زیر رازهایی بررسی شده است که بهتر است شما در مورد مردان بدانید؛ چرا که می توانند به تقویت روابط شما کمک شایانی کنند.

  • اهمیت حفظ بهداشت روان در زوج‌های نابارور

    اهمیت حفظ بهداشت روان در زوج‌های نابارور

    عضو هیئت علمی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با تاکید بر اهمیت پذیرش موضوع ناباروری در زوجین نابارور، گفت: بسیار مهم است که ناباروری را یک استیگما یا انگ و برچسب اجتماعی ندانیم و این باور در جامعه و زوج‌های نابارور شکل بگیرد که ناباروری یک مشکل پزشکی است و نباید باعث طرد و انزوا شود.

  • علت بی‌میلی همسر به رابطه جنسی و روش برخورد با آن چیست؟

    علت بی‌میلی همسر به رابطه جنسی و روش برخورد با آن چیست؟

    رضایت جنسی در روابط سالم حکم نور و روشنایی خانه را دارد؛ همان‌قدر مهم و حیاتی. بااین‌حال گاهی فشار و استرس شغلی، برنامه‌های ناگهانی، امتحانات دشوار یا مسائل مشابه دیگر یکی از دو طرف را به روابط جنسی بی‌علاقه می‌کنند که ممکن است این بی‌علاقگی موقتی یا همیشگی باشد. این‌جور وقت‌ها چه باید کرد؟ این میل سرکوب‌شده و آتش زیر خاکستر را چطور می‌توان دوباره روشن کرد؟

  • سازش در ازدواج؛ کجا و چطور باید کوتاه بیاییم؟

    سازش در ازدواج؛ کجا و چطور باید کوتاه بیاییم؟

    احتمالا شما هم بارها شنیده‌اید که می‌گویند اصل اساسی در ازدواج موفق تفاهم یا سازش است؛ چیزی‌ که باعث می‌شود زوجین تفاوت‌های یکدیگر را درک کنند. این حرف تا حدی درست است، زیرا هیچ دو نفری پیدا نمی‌شوند که در همه جوانب زندگی هم‌فکر باشند و هیچ اختلاف‌نظری بین آنها پیش نیاید. بنابراین سازش حل اختلافات را برای زوجین راحت‌تر می‌کند.

  • کلید داشتن رابطه جنسی خوب چیست؟

    کلید داشتن رابطه جنسی خوب چیست؟

    راز تجربه رابطه جنسی خوب از سوی محققان فاش شد و به طرز عجیبی ساده است. دانشمندان با بررسی مردان به این نتیجه رسیده‌اند که کلید داشتن رابطه جنسی خوب، خواب خوب شبانه است زیرا بی خوابی، مردان را با احتمال بسیار بالایی در معرض ابتلا به اختلال نعوظ قرار می‌دهد.

  • باید همه چیز را به شریک زندگی خود بگوییم؟

    باید همه چیز را به شریک زندگی خود بگوییم؟

    به گفته یک روانشناس خانواده، اگرچه صمیمت در یک رابطه مهم است، اما به این معنا نیست که زوجین تمام جزئیات زندگی خود را با شریک زندگی‌شان در میان بگذارند. حریم خصوصی جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی هر فردی است.

  • 5 اختلال‌روانی نابود کننده زندگی‌مشترک

    5 اختلال‌روانی نابود کننده زندگی‌مشترک

     برخورداری از سلامت‌روان یکی از مولفه‌های مهم در بهبود کیفیت و پایداری روابط بین فردی و به‎ویژه روابط بین زوجین است و به همین دلیل در مشاوره‌های پیش از ازدواج به‌عنوان یک معیار اساسی روی آن تاکید زیادی می‌شود.

  • علامت های عشق زیاد همسرتان به شما

    علامت های عشق زیاد همسرتان به شما

    موارد زیر می تواند سرنخ هایی برای تشخیص علاقه قلبی همسرتان به شما باشد.

  • چرا مسئولیت پذیری در یک رابطه سالم ضروری است؟

    چرا مسئولیت پذیری در یک رابطه سالم ضروری است؟

    قابل اعتماد بودن یکی از مهمترین ویژگی هایی است که افراد هنگام انتخاب شریک زندگی به دنبال آن هستند. اگر یکی یا هر دوی شما نتوانید به یکدیگر وابسته باشید و معتمد یکدیگر بمانید، ازدواج شما در معرض خطر قرار می گیرد.

  • ۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند/ هشدار به مردان در کلانشهرها

    صادقی تبار عنوان کرد؛

    ۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند/ هشدار به مردان در کلانشهرها

    مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاددانشگاهی، میزان ناباروری زوجین ایرانی را ۲۰ درصد عنوان کرد.

  • بمباران عشقی چیست و چرا بسیار خطرناک است؟

    بمباران عشقی چیست و چرا بسیار خطرناک است؟

    رابطه جدید یک دفعه زیادی گل میکند زیرا شریک زندگی شما را با هدایا، تعارف، محبت و وعده های آینده مشترک پر می کند. سپس ناگهان همه چیز تغییر می کند. جایی که شریک زندگی شما زمانی مراقب و مراقب بود، اکنون دور و سرد هستند و شما به این فکر می کنید که آیا احساسات آنها واقعی بوده است؟

  • بهترین راهکار برای ازدواج موفق

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    بهترین راهکار برای ازدواج موفق

    ازدواج یک مرحله مهم و تاثیرگذار در زندگی انسان‌هاست. در ازدواج، دو نفر تصمیم می‌گیرند که زندگی‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و از همراهی و حمایت یکدیگر در مسیر زندگی بهره‌برده و خانواده‌ای را تشکیل دهند.

  • ۲ راه برای اینکه بالاخره عشق یک طرفه را رها کنید

    اینگونه شخصی که از ابتدا برای شما نبوده است را فراموش کنید

    ۲ راه برای اینکه بالاخره عشق یک طرفه را رها کنید

    عشق یک طرفه و نافرجام دیرزمانی است که رمانتیک و زیبا است، اما در عمل، جایگزینی برای عشق سالم و متقابل نیست. یکی از تلخ‌ترین و  ناخوشایند راه‌ها برای تجربه عشق زمانی است که یک طرفه باشد. افرادی که خود را در عشق نافرجام می‌بینند، ممکن است در خلاص شدن از شر احساسات آزارنده دچار مشکل شوند.

  • 5 حقیقت درباره عشق که هر زوجی باید بداند

    5 حقیقت درباره عشق که هر زوجی باید بداند

    داشتن یک رابطه طولانی مدت یک شبه اتفاق نمی افتد. عشق یک احساس باورنکردنی است، اما باقی ماندن در این عشق یک تلاش روزانه است که به مرور زمان با ابزار مناسب و شریکی مشتاق آسان‌تر می‌شود.با بالا بردن سطح رابطه خود به صورت فردی رشد می کنید و در این فرآیند عمیق تر یکدیگر را دوست خواهید داشت.