پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 371863

خراسان رضوی با اعلام هواشناسی استان، هشدار سطح نارنجی بارندگی دریافت کرده بود؛ فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر سه‌شنبه (25 اردیبهشت) به‌تدریج تقویت شد و روز چهارشنبه شهرستان‌های مختلف این استان شاهد بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب و آب‌گرفتگی بودند که بیشترین حجم این بارش‌ها در مشهد ثبت شده است.

سیل مشهد قربانی گرفت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری،سیلاب در شهرستان‌های خراسان‌رضوی،بارش‌های سیل‌آسا در مشهد همراه با رعد و برق از ظهر چهارشنبه (26 اردیبهشت) منجر به آب‌گرفتگی در خیابان‌های این شهر شد؛ به‌طوری که کلانشهر مشهد در برخی ساعت‌ها شاهد قطعی برق بود. این سیلاب و آب‌گرفتگی به قدری شدید بود که خودروهای بسیاری را با خود برد.

سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان‌های دره‌گز، قوچان، کلات، طرقبه، شاندیز، گلبهار، نیشابور، فیروزه، فریمان و مشهد بیشترین بارش‌ها را داشتند به همشهری گفت: بیشترین حجم بارش با 38میلی‌متر بارندگی در یک ساعت در مشهد رقم خورد و به همین دلیل شاهد آب‌گرفتگی شدید در چند نقطه ازجمله زیرگذر پل حافظ و میدان انقلاب بود؛ به‌طوری که میدان زیر آب رفت.

رضا عباسی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در سیلاب مشهد ترافیک ایجاد شده بود که خدمات‌رسانی دستگاه‌های خدمات‌رسان را با چالش مواجه کرد، افزود: هلال‌احمر، راهداری، شهرداری، آب و فاضلاب، آتش‌نشانی، سپاه و سایر دستگاه‌ها با حضور در مناطق درگیر سیلاب و آب‌گرفتگی در حال خدمات‌دهی و آماده‌باش هستند. او بیشترین خسارت را در شهرستان‌های دره‌گز، فریمان، شاندیز و... و در بخش کشاورزی اعلام و اظهار کرد: آب‌گرفتگی در سطح روستاها و معابر موجب آب‌بردگی ابنیه فنی، راه و خودروها شد، اما تا این لحظه شبکه برق، آب و گاز پایدار است.‌


بارش‌های بیشتر از حد نرمال

سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی در توضیح آب‌گرفتگی شدید برخی مناطق مشهد ازجمله میدان انقلاب اسلامی که خودروها در آن غرق شدند و غواصان آتش‌نشانی پای کار آمدند نیز توضیح داد: هر سازه‌ای با توجه به بارندگی‌های‌نرمال 25ساله ایجاد می‌شود. هنوز درباره جزئیات مقایسه بارندگی چهارشنبه و بلندمدت مشهد نمی‌دانم، اما حجم بارندگی قطعا از نرمال 25ساله بالاتر و شدیدتر بود و سابقه نداشته است.



مفقودی در فریمان


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور نیز با بیان اینکه در میدان انقلاب و بلوار نمازی مشهد سیلاب رخ داده و چند خودرو را برده، گفت: متأسفانه 7‌نفر( تا لحظه تنظیم گزارش) جان خود را از دست دادند و احتمال می‌دهیم که تعداد تلفات بیشتر شود. بابک محمودی با بیان اینکه خودروهایی که سیل برده، عملا در زیرپل‌ها غرق شده و عملیات جست‌وجو ادامه دارد، افزود:‌ در نزدیکی شهرستان فریمان وقوع سیل منجر به مفقود شدن 4 نفر شده که تاکنون (ساعت19) یکی از این افراد زنده پیدا شده و جست‌وجو برای پیدا کردن 3فرد دیگر ادامه دارد.

حمیدرضا کافی‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد: قطعی برق و محبوسی شهروندان در آسانسور، سقوط درخت و آب گرفتگی منازل و معابر بیشترین فراوانی حوادث چهارشنبه را به‌خود اختصاص داد.
هادی امیدوار، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: ‌در پی بارندگی شدیدروز گذشته (چهارشنبه)، تقاطع‌های دارای زیرگذر ازجمله جهاد، جمهوری و استقلال مشهد دچار آب گرفتگی و مسدود شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha